It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Thursday, December 25, 2008

Don't Stop Dancing ...



Hah!~ Baru sampai ke rumah. Tak tau apa nak buat. Tadi, aTunG sms. Katanya, dia di Times Square. Masa tu baru je pukul 2 ptg kalau tak silap. Hendak pergi. Tapi, kesibukan mengatasi segalanya. Balas sms aTunG, sambung menyibukkan diri.


Hampir jam 4ptg, sms ke dia. Beritahu hendak ke tempat dia untuk berjumpa dan makan bersama. Katanya mahu ke 'carwash' mencuci kereta. Kami tetapkan untuk menunggu di lot kedai di kawan rumah dia. Maksud, siapa sampai dulu, dia tunggu.


Jam 5 petang. Keluar. Ke Kajang. Niat makan bersama dia + kembalikan kemesraan seperti biasa. Tak lama, lebih kurang sejam habiskan masa bersama dia. Seronok. 'Blebeb!~ Blebeb!~' Bunyi katak di hp. Sms daripada aTunG mengatakan dia dan yang lain berada di KTV Jln Imbi.


Hampir jam 7mlm saya memandu ke arah KL semula. Cadang mahu ke Jln Imbi menyertai mereka. Tiba2 hujan lebat ketika sampai di tol Sg. Besi. Memikirkan keadaan lalulintas di 'Starhill' membuatkan saya menagguhkan dahulu tujuan saya. Berhenti seketika di Stesen Petronas Bkt Jalil kerana keadaan jalanraya yang sangat kabur. Tidak sampai 10 minit berhenti, saya lihat semakin ramai pemandu yang memberhentikan kenderaan. Macam berkonvoi pula. Hehe!


15minit saya masih lagi di Petronas Bkt Jalil. Masih lagi menunggu keadaan cuaca reda. Tapi malangnya hujan seakan tidak mahu berhenti. Akhirnya saya membuat keputusan untuk pulang sahaja ke rumah. Perjalanan diteruskan ke arah Puchong melalui Stadium Bkt Jalil. Hujan semakin lebat. Jalanraya di hadapan stadium seolah dinaiki air. Semua pemandu memperlahankan kenderaan. Perasaan malas di hati saya berkata, alangkah baiknya kalau saya teruskan ke arah Lebuhraya Kesas tadi. Sememangnya saya malas memandu dalam kesesakan lalulintas.


Lebih kurang 8.30mlm sampai di hadapan IOI Mall. Mata melirik ke HP. Ingatan terpanggil untuk mendail nombor Buntal. "Aku di Jln Semarak, kem Futsal", jawapan darinya membuatkan saya melajukan kereta terus ke rumah. Hujan masih lagi membanjiri jalanraya membuatkan semua pemanduan menjadi sangat2 perlahan. Rasa lenguh menekan pedal minyak membuat saya berhenti seketika di tepi jalan selepas masuk ke simpang arah Puchong Perdana. Malas betul rasanya memandu dalam keadaan kesesakan begitu.


Sampai ke rumah, parking penuh pula. Satu petak kosong di blok sebelah. Naik ke atas, hp tertinggal dalam kereta. Turun semula ambil hp. Dua misscall dari ayah. Masuk ke rumah. Bergayut sekejap dengan ayah. Layan perasaan dengan 'keyboard' sekejap. Pergi ke dapur, masak air. Masukkan pakaian kotor ke dalam mesin basuh. Baring di dalam bilik. Layan Rubik's Cube. Bosan. On pc dan terus mengarang. =) Hujan sudah berhenti semasa saya tamat menaip entry ini =P



7 comments:

Anonymous said...

hehehehe..skema la plak ayat2 ekau obert..hak3..

Alang AD said...

ai mmg suka taip skema2 nih . huehue!~
lebih sopan gituh. ahak!~ =D

Anonymous said...

uiceyyyy yerlaa..akakkkakkakak..

Missfasha said...

oo begitu..bru la aku phm situasinya itu.
si atung siap ckp rahsia bile ku tye dimanakan obert..

Anonymous said...

They don't know how long it takes
Waiting for a love like this
Every time we say goodbye
I wish we had one more kiss
I'll wait for you I promise you, I will

I'm lucky I'm in love with my best friend
Lucky to have been where I have been
Lucky to be coming home again
Lucky we're in love every way
Lucky to have stayed where we have stayed
Lucky to be coming home someday

Alang AD said...

Was it you who spoke the words that thing should happen but not to me?
All things are gonna happen naturally
Oh, taking your advice and I'm looking on the bright side
And balancing the whole thing.

Oh, but at often times those words get tangled up in a lines
And the bright light turns to night
Oh, until the dawn it brings
Another day to sing about the magic that was you and me

Cause you and I both loved
What you and I spoke of
And others just read of
Others only read of, of the love
Of the love that I loved

kopipes link ni ek . .takleh lak nak edit HTML kat komen nih .. agagaga!~ =D

http://www.youtube.com/watch?v=XnrQeGzNnps&feature=related

Anonymous said...

ngeee....
kopipes... baeklah...
=)

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (15) Friendship (5) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (11) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)