It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Thursday, February 05, 2009

--==[[ Friendship!~ ]]==--


Knock~Knock~Knock!~
"Kejap! Kejap!"
Pintu dibuka.
"Owh! Aunty."
"Ini kasi u makan sikit. Buat punya. U boleh makan."
"Apa ni Aunty?"
"Kuih raya. U tada keluar?"
"Tak. Saya baru balik."
"Sudah makan?"
"Sudah. Tadi makan sebelum balik. Selamat Tahun Baru Aunty."
"Okey. Okey. Selamat. Selamat."
"Thank you Aunty. Thank you."
"U makan aaa. U sudah sangat kurus. Mesti makan aaa.."
"Hehe~ Baik Aunty."
"Okey babai."
"Babai Aunty. Terima kasih."
Jabat tangan. Ucap Gong Xi Fa Chai sambil buat aksi ala2 orang Cina tu. Ahak!~

Aunty sebelah rumah. Tiap2 tahun beri kuih raya. Empat tahun berjiran. Mesra. Macam anak dia dibuatnya. Dulu, saya demam. Sedang termenung di beranda luar, Aunty tegur. Aunty buatkan bubur nasi. Sedap. Rasa seperti bubur McD. Tiap kali dia beri apa2 makanan dia akan kata 'Jangan risau, u boleh makan.'

Beberapa bulan lepas, Aunty bersama Uncle pergi ke Bangkok. Dibelikan juga sedikit ole2 untuk saya. Boleh dikatakan setiap bulan mereka akan bercuti ke luar negara. Bahagia. Tetapi kesian. Tiada anak walaupun sudah lebih 20 tahun berkahwin. Terima kasih Aunty. =)

Suasana semakin gelap di luar. Terdengar suara orang mengaji dari Masjid di belakang sana. Maghrib. Tadi, seperti biasa, Junior akan tunggu di hadapan pintu. Sakit pula mata memandang keadaan rumah yang bersepah. Buka pakaian. Bertuala. Layan keyboard. Main 4-5 lagu, bersantai sekejap di beranda.

Cadang mahu terus mandi. Tapi, lain pula yang dibuat. Habis satu rumah dibersihkan. Hehe. Letih. Berpeluh2. Baring sekejap. On laptop. Ada 5 offline msg di YM. Minggu Kawan Sedunia? Tidak tahu pula! Datang pula satu idea mengarut. Copy-paste. Hue~Hue~Hue!~

Awie (2/5/2009 12:41:21 PM):
Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang

noor_arin1809 (2/5/2009 1:48:27 PM):
Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang

Aishun Rafiq (2/5/2009 3:02:31 PM):
Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang

maxtor019 (2/5/2009 5:59:46 PM):
Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang

bella 85 (2/5/2009 6:08:39 PM):
Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang


***Baiklah! Mahu mandi manda. Azan sudah berkumandang.
***SELAMAT MINGGU KAWAN SEDUNIA ya! HueHueHue!~
***Terima kasih kepada mereka yang meng-kopipes msg ini kepada saya.
***Err. Itu gambar kaki saya memakai selipar rumah yang ada bunga yang sangat besar, sambil memandu kereta. Kalau nak tau knp, sila buzz YM saya. Ahak!~


13 comments:

  1. ahaha... kaki byk bulu... :p
    ai nk kopipes.. send kt yu.. :)
    eh... yu dh kurus...
    ishk3...
    jg kshtn.. :)

    ReplyDelete
  2. buluuu kaki manyakkkk..huheuhuehuehue.. tapi tak leh lawan abg u otter..ngaaa..amponn.. jaga kesihatan okek..jangn lupa makan ubat..happy frenship also..ngeee..

    ReplyDelete
  3. wonder....naper obert pakai selipar terbalik??...banyak bulu lak tu...kekekeke tapi seksi o0o00o0o..
    hihi.. ni kalo bukan pakai suar pendek mesti pakai tawel neh....ngeh3..lagi seksi awwww

    ReplyDelete
  4. subarulimited: Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang

    ReplyDelete
  5. Ahmad Farhan: Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang

    ReplyDelete
  6. evo_vii_rs_ii: Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang.
    Bard Syah: adoila
    evo_vii_rs_ii: org kawan sethn sekali

    ReplyDelete
  7. cik aiDa: Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang.
    Bard Syah: ecece
    Bard Syah: nak jugakk

    ReplyDelete
  8. hotter79 raymee: Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang

    ReplyDelete
  9. comei selipar.. siap ada munge2.. tapi yang paling tak menahan ialah bulu kaki anda okek! ngahahahahahahaha~!!

    ReplyDelete
  10. lampamlebam: Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang

    ReplyDelete
  11. ct_fairus88@yahoo.com said...
    ahaha... kaki byk bulu... :p ai nk kopipes..send kt yu.. :) eh...yu dh kurus...ishk3...jg kshtn.. :)
    ===>> ekekekek!~ dia punya ayat mcm pnh jmpa lak..ahaii~ agagagagaga!~ tengkiu..insyaAllah....

    sya_zachery said...
    buluuu kaki manyakkkk..huheuhuehuehue.. tapi tak leh lawan abg u otter..ngaaa..amponn..jaga kesihatan okek..jangn lupa makan ubat..happy frenship also..ngeee..
    =====>> hek! hotun tu pangkat pokcik ai tuh..psl tu la bulu dia lagi byk!~miakaka!~ tengkiu.... penat dah makan ubat~ hek!~

    peArL_05 said...
    wonder....naper obert pakai selipar terbalik??...banyak bulu lak tu...kekekeke tapi seksi o0o00o0o..hihi.. ni kalo bukan pakai suar pendek mesti pakai tawel neh....ngeh3..lagi seksi awwww
    =====>> cemana lak dia buleh pasan lak selipar tu terbalik lak? miakaka! selipar tu mmg ada kiri ngan kanan kah? aiyoyoooo...tak tau lak! agagaga!~ **kaber muka ngan stereng keta!~miakak!~

    Aida Ikmal said...
    comei selipar.. siap ada munge2.. tapi yang paling tak menahan ialah bulu kaki anda okek! ngahahahahahahaha~!!
    =====>> tu..bulu kaki tu..ternak..since form 1..agagaga!~ jgn jeles.... heuheuhuhuheu!~

    ReplyDelete
  12. ternak since form 1 pun cenggitu ek.. agak2 kalu dah ternak since lahir camne la.. ngahahaha!~

    apepun slipar u kalah selipar rumah ai.. ni yg nak kena carik satu! mane beli?~ huehue

    ReplyDelete
  13. ct fairus (2/5/2009 8:22:42 PM):
    Adakah anda tahu hubungan antara 2 biji mata anda? Mereka berkedip bersama, bergerak bersama, menangis bersama dan tido bersama meskipun mereka tidak pernah melihat antara 1 sama lain. Perhubungan seharusnya seperti itu. Kehidupan bagai neraka tanpa kawan. Hari ini adalah 'MINGGU KAWAN SEDUNIA' siapa kawan anda? Hantar mesej ini untuk semua kawan anda termasuk saya jika saya adalah seorang kawan anda. Lihat berapa banyak anda dapat balik dari mereka. Jika anda mendapat lebih dari 3 itu bermakna anda adalah seorang kawan yang penyayang

    ReplyDelete

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (19) Friendship (8) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (15) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)