It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Tuesday, March 03, 2009

--==[[Normalkah ?!~ ]]==--





Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarokatuh...

Pertama.
Terima kasih untuk 'mem' dan diri sendiri sebab bertungkus lumus (kunun2 je nih) keluar masuk TM Point selama lebih kurang 2 minggu lebih (ni pun kunun2 gak! ahak!~). Tapi memang ada juga keluar masuk TM Point itu. Huehuehue!~


Kedua.
Terima kasih tidak terhingga untuk Hotun yang membantu saya menyelesaikan hal2 streamyx yang macam2 ini. InsyaAllah ai lanje yu sate Kajang nanti. Huehuehue!~ Muah2!~


Ketiga.
Terima kasih juga untuk streamyx yang men'down'kan diri sepanjang waktu tersebut. Sebab? Rutin harian saya berubah sama sekali. Maksud: Saya jadi orang normal. Huehuehue!~



Entry terakhir saya sebelum talian internet saya bermasalah adalah entry --==[[ Junior!~ ]]==--. Semenjak itu saya berubah jadi manusia paling normal (untuk diri sendiri okek!). Haha!~ Tidak pula saya ingat bila mulanya melanggan streamyx. Cuma, sejak ada internet, kehidupan boleh dikatakan sangat2 tidak normal. Selagi celik mata, selagi itulah saya di depan pc. Sebelum ada internet pun begitu juga. Layan permainan komputer sahaja. Kalau dikira koleksi permainan komputer yang dah khatam, saya rasa, boleh buka gerai jualan 'second hand' agaknya. Normalkah?



Biasanya pc akan sentiasa on berhari2. Selagi tidak keluar dari Puchong, selagi itu lampu modem akan menyala, pc akan menyala, kipas akan berputar ligat. Seminggu. Berminggu - minggu. Kadang - kadang sampai sebulan online tanpa henti. Mungkin lebih. Keluar dari rumah pun pc akan on. Pendek kata, kalau tiada sebab yang munasabah, saya akan sentiasa online. Normalkah?



Kenapa saya jadi manusia normal? Sebab rutin harian saya berubah 100%. Kalau dulu, 3 minggu lepas, pc akan jadi sahabat paling setia semasa berada di rumah. Sekarang, pandang sebelah mata sahaja. Rasanya hampir sebulan pc ni berehat. Casio Keyboard pula menjadi tempat untuk melentik2 kan jari jemari. Hampir sebulan juga kipas di ruang tamu ini tidak berputar. Hampir sebulan juga router keluaran AzTech ini tidak berkedip2. Hampir sebulan juga Junior tidak bersantai dia atas meja pc ini. Hampir sebulan juga saya terperap di dalam bilik sepanjang malam. Sebab, televisyen saya letakkan di hadapan katil di dalam bilik. Normalkah?



Kenapa saya jadi manusia normal? 3 minggu lepas dan hari2 sebelumnya waktu tidur saya tidak menentu. Paling awal sekitar jam 3 atau 4 pagi. Pagi saya akan jadi pagi yang kelam kabut. Rasa seperti mahu merusuh. Cepat marah. 'Blur'. Bunyi jam loceng juga selalu terabai. Sekarang, belum sampai waktu tengah malam saya dah mula rasa mengantuk. Paling awal saya tidur jam 9 malam. Bangun pagi sebelum jam berbunyi. Keadaan yang sangat2 segar. Gembira. Senyum sentiasa. Selagi tidak mengganggu emosilah. Normalkah?



Kenapa saya jadi manusia normal? 3 minggu lepas saya akan keluar rumah dengan pakaian yang tidak bergosok! Ahak! Pemalas! Keluar dari kereta dengan kaki yang berstokin dan selipar jepun dah menjadi kebiasaan. Sekarang, rajin pula menggosok pakaian. Kalau terlebih rajin, stokin pun licin. Dulu, keluar dari rumah dengan perut kosong. Sekarang, rajin pula masak air. Dulu, mandi pagi ala kadar sahaja. Sekarang, mandi pagi paling cepat 15 minit (Jangan tanya buat apa okek!!~). Ahak! Normalkah?



Kenapa saya jadi manusia normal? 3 minggu lepas saya tidak hiraukan keadaan rumah. Selagi tapak kaki tidak rasa berpasir, selagi itulah rumah tidak berkemas. Tidak teratur. Sekarang, bersepah sikit sahaja akan buat saya rasa sakit mata. Dulu, mesin basuh tidak akan berputar selagi tidak habis 'underware' bersih dalam simpanan. Kadang2 sebulan sekali baru mendobi. Sekarang, belum sempat penuh bakul pakaian kotor, maka berputarlah mesin basuh automatik di dapur tersebut. Hakhak! Normalkah?



Sebenarnya, internet bukan sebab utama saya tidak online. Tetapi, boleh dikatakan banyak perkara buruk yang jadi lebih baik semenjak internet saya bermasalah. Dulu, resah gelisah saya ke arah TC dan juga RV. Sekarang, banyak hal lain yang lebih penting yang perlu difikirkan. Rubik's Zone sudah 40%. InsyaAllah, bulan April nanti akan siap 100%. Maka akan berubah juga rutin harian saya nanti. Semua yang berlaku ada hikmahnya.



Kepada sahabat2 saya di dunia maya, saya mohon maaf sekiranya ada antara anda yang menanti2 kehadiran saya di YM atau di mana2 ruangan chat yang selalu adanya saya. Mungkin ada, mungkin tiada. Ada juga saya online menggunakan broadband atau internet yang sentiasa dc. Tapi, cukup sekadar melayan online game. Itu pun ID utama sahaja. Hari ini, internet saya sudah pulih sepenuhnya. Cuma, saya sudah tidak ghairah melayari internet seperti dulu.



Ghairah saya lebih kepada tumpuan saya untuk Rubik's Zone. Terima kasih kepada Cemey yang memberi peluang dan mempercayai saya untuk menjayakan Rubik's Zone. Terima kasih juga di atas segala bantuan yang tidak kenal erti penat lelah. Mungkin ada antara anda yang tidak tahu apa itu Rubik's Zone. InsyaAllah, siap sepenuhnya nanti akan saya update ke dalam blog saya ini. Terima Kasih semua. Terima Kasih.



Salam Rindu dan Sayang Selalu...
--==[[ PrOpErTy Of BadTz ]]==--




9 comments:

otterKEYCHEE said...

ekekek. normal jerk sumer tuh... kok yu lanjer ai + koke + mc D + koke.. lagi ler teramat normalnyer..... ahaks....

Alang AD said...

wucececeh ..
demand!~
sate kajang okek!~ sate kajang ..
lapan juta kali dah ajak ..
tapi tak pat gak!~
aagaga!~
k0h!~ k0h!~ k0h!~

**m0de:DenGki** }:D

otterKEYCHEE said...

wakakaakkaka...cam elergik jerk ngan sate kajang neh.... th ler takpernahnyer jadik....ader susuk neh menghalang kot?.

Alang AD said...

susuk jadahnye!~
miakakak!~

Bard Syah: susuk jadahnye
Hotun: melorku tuh
Hotun: dah 10 juta kali ajak
Hotun: ekekeeek
Hotun: satey kajang
Bard Syah: miakkaa
Hotun: tak pernah nyer jadik
Hotun: ekekek
Bard Syah: hehe.. nak kena nih ..

**larikKkk!!~~~ ***
=D

Aida Ikmal said...

selagi bumi ini masih berputar.. selagi tu obert tak normal..

*larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk (dengan pesanan penaja: i mishu obertun!~ huehue)

Anonymous said...

Harap2 yu akan jadik org normal selama2 nyer... huihuihui..
berabad gak lah nak tgk yu normal ecep masa yu skool dulu. itupun tak berapa nak normal lah... bole laa.... =P

**nak larik larik gak lah.... sambil ikot lakang momtot dia kejar cegu tuh.. ekekeke**

Alang AD said...

erk!
mana peginye yg ai reply komen cegu tu ek?
ayayai!~
takfer2...

**ai lari2 bawak jala ikan lak pasnih..sng..tebar jek...dua2 kena tangkap dah...miahahahahh!~ >:P

Anonymous said...

eh, ha ah lah... tade ahh... yu terdelete kot yayamm... egeggee..

Alang AD said...

tu la tuh .. agak nye la kot .. heuheu ..
takfer2.. abaikan.. abaikan.. ehuheu

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (15) Friendship (5) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (11) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)