It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Tuesday, February 02, 2010

--==[[ Ka-ChinG!~ ]]==--


Hai .. Assalammualaikum warahmatullah ..

Macam2 hal berlaku 2 3 minggu kebelakangan ni. Hari ini, pagi2 bangun, terus call ayah. Beritahu tentang LaLa2 yang sedang sakit. Haih! Macam2 perkara juga yang perlu diuruskan. Call sana. Call sini. Macam2 jawapan pula yang diterima. Mana satu entah. LaLa LaLa masih lagi di Kajang Utama sana.

Memang, 2 3 minggu kebelakangan ni, masa banyak dihabiskan bersama keluarga. Bermula dari akhir Disember 2009, sehingga lah minggu lepas, saya banyak berulang alik dari Puchong ke Gemencheh. Entah apa masalah LaLa2 agaknya. Hmm ..

Tadi, call Ali, tanya2 dia kalau2 dia boleh datang ke Kajang tengok2 apa masalah LaLa2. Tengok lah esok macamana. Masalah besar ni. Isk . Bawak LaLa2 balik, niat mahu hantar jumpa pakar, rupa2nya tak sempat. Koma dah LaLa2. Haih!~

Buat masa sekarang ni juga rasa macam hilang. Entah? Perasaan je kot? Tapi, macam jelas sangat lah. Kenapa lah tak diberitahu sahaja masalah masing2. Kan ke senang? Tak payah susah2 untuk fikir benda2 remeh temeh ni semua. Leceh betul rasanya bekerja dengan orang2 yang emosi. Sikit hal akan jadi sangat2 besar.

Cuba la jadi seorang yang matang. Ada masa gurau, kita gurau. Ada masa kerja, kita kerja. Tidak boleh kah? Nak ditanya, malas. Malas nak pandang muka masing2 yang macam apa entah. Kalau jawab pun macam tak ikhlas. Mahu tak mahu je menjawab. Menyampah nya la. Entahlah. ~


  • Baek Lah. Nak Layan BejeweLed di fesbuk jap.
  • SesambeL mend0bi. Huehue ..
  • Payah dah nak meLanGkah dari biLik tid0r ke biLik air. Baju bersepah2 di sana sini. Heuheu ..
  • Err .. Pagi tadi buat juLunG2 kaLi nye jaLan kaki Gi kedai depan seLepas 4 tahun. Weyuh!~
  • Baru je Lepas upL0ad Gamba2 MajLis Birthday kat Fesbuk
  • TunGGu je apa yG akan berLaku es0k ... Hmm ...
  • Psst :: Have u ever feeL the spirits or s0uL between urseLf n ur car? Erm .. =|
  • Berapa La abeh s0k nih .. Isk ..
  • Lagu = Ka-ChinG. Lama GiLe tak denGar LaGu nih ..

We live in a greedy little world--
that teaches every little boy and girl
To earn as much as they can possibly--
then turn around and
Spend it foolishly
We've created us a credit card mess
We spend the money that we don't possess
Our religion is to go and blow it all
So it's shoppin' every Sunday at the mall

All we ever want is more
A lot more than we had before
So take me to the nearest store

[Chorus:]
Can you hear it ring
It makes you wanna sing
It's such a beautiful thing--Ka-ching!
Lots of diamond rings
The happiness it brings
You'll live like a king
With lots of money and things

When you're broke go and get a loan
Take out another mortgage on your home
Consolidate so you can afford
To go and spend some more when
you get bored

All we ever want is more
A lot more than we had before
So take me to the nearest store

Let's swing
Dig deeper in your pocket
Oh, yeah, ha
Come on I know you've got it
Dig deeper in your wallet
Oh

All we ever want is more
A lot more than we had before
So take me to the nearest store

Can you hear it ring
It makes you wanna sing
You'll live like a king
With lots of money and things
Ka-ching!







2 comments:

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (19) Friendship (8) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (15) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)