It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Sunday, July 18, 2010

Bedroom Window

See that? It's raining out there! HuwarGh!~~


HuwarGh!~
Mengantuk. Stim2. Sangat sejuk. Huhu.


Kronologi bangun tidur.

  1. 9.14pagi - Terjaga dari lena. Tengok hp. Ada sms dari dia."Morning Sayang ..."
  2. 12.37tgh - Terjaga lagi. Buka tingkap. Pergi dapur. Putar mesin basuh.
  3. 2.45ptg - Terjaga lagi. Tengok hp. Ada sms yang tak tersend. Call dia. Bla..Bla..Bla..
  4. 5.11ptg - Terjaga. Gosok2 muka. Berair. Bangun. Tengok hp lagi. Pergi dapur. Nak sidai baju. Rupanya suis mesin basuh tak on. Masuk bilik. Tengok luar. Wah! Hujan! Hahah!

HuwarGh!~
Mengantuk lagi. Hujan di luar sana. Ambil tuala. Lilit2 di kepala. Buat macam serban. Sengih2 macam hape je entah. Ngadap PC. Suasa sangat sejuk sekarang ni. Bangun tidur sebab terasa muka macam kena percikkan air. Tempias oke! Sebaek la buka tingkap dulu sebelum terlelap semula tadi. Kalo tidak!! Mau sampai ke malam agaknya. Hoho!


Perut terasa lapar pula. Nak keluar? Malas. Jeling ke dapur. Tengok saja cerek elektrik. Periuk nasi. Blender. Microwave. Elok saja tersusun. Kalau lah alat2 elektrik tu boleh berfungsi sendiri. Kan bagus? Pergi dapur. Makan. Lepas tu baring semula. Ahak!


Hujan makin lebat pula. Ambik selimut. Lilit2 seluruh badan. Hahah! Tolong! Tolong! Kenapa la sangat malas hari ni. Tuisyen pun tadak! Maaf ya. Cikgu tak berapa sihat hari ni. Cikgu sakit. sakit malas. Malas yang melampau2. Adeh.

Saya sangat benci dengan katil ini. Benci sebab jadikan saya seorang yang sangat malas. Untuk hari ini lah. Tertanggal pula serban tuala nih. Aaa.. Malas nya lah! Nak mandi pun cam ala2 segan gitu. Sangat sejuk! Tolong! Tolong!


Pandang lagi ke dapur. Baru pasan lampu bilik air dapur terpasang. Oww. Lupa. Tadi lepas cek mesin basuh, saya on lampu bilik air. Tujuannya nak buang air. Nak cuci muka. Lepas tu nak masak air. Konon2 la kan. Sekali terngadap PC lah pula. Semua nya macam banyangan sahaja. Tolong! Tolong! Ish.


Baeklah... Away from PC sampai lepas maghrib karang. Banyak perkara nak kena buat. Mandi. Masak nasi goreng. Tak punmasak nasi ngan goreng telur pun okey juga. Kan? Lepas tu potong kaki seluar yang baru beli ituari. Jahit. Sebbaek ada mesin jahit. Kikikik. Gosok baju. Lepas tu tak tau lagi nak buat apa. Arr.. Sidai pakaian la kot? Esok, jam 10 mesti ada di Subang. Whoaa.. Jangan malas lagi macam harini sudah.


  • Arr... Esok tolong bangun kan saya eh!
  • Mata macam nak terpejam lagi je nih. Adeh.
  • Lapa ... Lapa ... Lapa ...
  • Rasa macam nak ke Kajang. Rasa je la...
  • Rasa macam nak pulang ke Gemencheh pun ada juga nih. Pun, rasa je la...
  • Tata!
  • Assalammualaikum warahmatullah ...
  • Can't hardly wait for tomorrow... =P~
  • YiieeHueww~~






2 comments:

  1. Huuuhhh... entry yang memang melambangkan kemalasan.. kemalasan yang amat2.. hukhuk

    ReplyDelete
  2. uHuk~~~ Lenkali join sekali eh.. Hak hak hak!

    ReplyDelete

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (19) Friendship (8) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (15) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)