It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Monday, August 09, 2010

Pathetique...




Apekejadah la on pc. Ngadap pc. Pegang tetikus nama gigabyte nih. Tapi tak klik apa2 pun. Dari jam 12 tadi langsung tak klik apa2 pun.Macam2 dalam fikiran nih. Serba tak kena. Apakejadah entah?


Rindu Junior. Tiba2 rasa rindu yang sangat dalam dengan Junior. Kalo dulu, balik ke rumah, belum buka pintu Junior dah terkinja2, melompat2 nak kena peluk. Kenapa entah? Tiba2 macam rasa sunyi.


Rindu Junior. Tiba2 tadi terbayang2 Junior sama2 melompat2 naik tangga. Terbayang2 juga Junior berlari2 turun dari tangga sebelah sana kerana salah rumah. Terbayang2 juga Junior buat muka tak bersalah bila kala dia bising2 di depan rumah tangga sebelah.


Rindu Junior. Terbayang2 lagak Junior yang suka buat2 tidur sedangkan jelas nampak lirik matanya memandang ke arah diri ni yang suka buat tak paham dengan pandangan mengharap dia.


Rindu Junior. Terbayang2 waktu main lawan mata dengan dia bila tiba2 rasa bosan datang. Terbayang2 tangan Junior yang cepat sampai ke muka ni bila kala dia tak boleh nak larikan matanya ke arah lain.


Rindu Junior. Terbayang2 Junior yang suka landing atas apa sahaja yang dia selesa. Terbayang2 Junior yang suka bawa makanan ke dalam bilik sampai bersemut merata2.


Rindu Junior. Terbayang2 waktu kali terakhir peluk dan cium Junior. Terbayang2 muka Junior dengan mata terbeliak yang sangat takutkan manusia2 lain yang tidak dikenalinya.


Rindu Junior. Rindu Tejin. Rindu Nacitam. Rindu. Sangat2 rindu. Sangat2 rindu. Sangat2 rindu. Kalaulah boleh kembali ke masa hampir setahun yang lalu, tak akan aku bawa Junior pulang ke kampung halaman pada Aidilfitri yang lalu.


Speechless. Im sorry Junior. Im sorry. Im sorry.








2 comments:

  1. Junior...
    A part of life..
    ** nak sambung gak..
    pastu kalo g giant ke kafur ke.. mesti nak kena beli whiskas or friskies.. yg besar punya..
    kalo mkn kepsi.. mesti nak bwk balik tulang temulang tuk dia.. ahahaha..
    pastu kalo ada org dtg.. mesti dah ngiau ngiau kat depan pintu (yg dia kenal je la)**

    ReplyDelete

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (19) Friendship (8) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (15) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)