It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Wednesday, November 30, 2011

Dan Bila Esok




Assalammualaikum warahmatullah sahabat.


Doa dan harapan, semoga sihat sejahtera dan bahagia hendaknya walau dalam apa jua tugasan harian sahabat semua. InsyaAllah.


26, 27, dan 28 November 2011. Tarikh di mana hari2 saya tak berapa nak betul sampai di tahan di Hospital Serdang. Padan muka saya.


Agak payah juga untuk mendapat rawatan di Hospital Serdang. Banyak tanya betul Doktor on call yang on duty malam tu. Ini semua setelah diceritakan semula kepada saya.


Mujur sahabat saya memberitahu status dan bercakap ada unsur2 medic dengan menggunakan kuasa ala2 veto dia. Kalau tidak, dah nak habis nyawa baru dibawa masuk ke dalam agaknya.


"Aku tolak wheelchair engkau ke obey, siap sound nurse2 tidur. Ada ke patut patient punyalah ramai, dua orang doktor saja yang duty? Masa engkau dah dibaringkan pun 10 minit tunggu nurse datang. Boleh nurse2 tidur time duty? Dari aku cakap biasa2, sampai jadi marah aku dibuatnya."


Macam itulah lebih kurang ayat dia.


"You really get me into nerve doc! 2 3 days still a history what? Why must you ask me what had happened so many years before? You want to diagnose or not? What's ur name? I can report you to Ministry of Health you know?!"


Haha! Gila garang kawan saya ni. Itu yang dia ceritakan semula. Saya? Darah kena sedut sampai dua tube pun saya tak rasa apa2. Mati hidup semula langsung tak ingat apa yang berlaku. Siap nurse minta maaf katanya. Terima kasih sahabat.


Tapi, setahu sayalah. Selama2 saya ke Hospital Serdang kalau ada apa2 emergency, tidak pula doktor on duty bertanya macam2. Selama ni, datang, terus masuk dalam. Kali ni banyak soal pula.


Kata sahabat saya lagi, doktor muda yang bertugas malam tu. Siap nak refer ke senior beberapa kali bagai. Huhu. Nasiblah. Anda tersilap dapat patient. Kesian. =P~


******************************


Tadi, dalam perjalanan pulang dari GHKL, selepas hantar surat refer semula dengan Neurology GHKL, tiba2 terdengar lagu ni di Petronas. Tiba2 jadi suka pula. Sepanjang hari ni layan lagu yang sama tanpa jemu. Saja2 nak share. Terima kasih Sayang... =)


Arr.. Baru tahu juga lagu ni digunakan sebagai soundtrack Nora Elena. Boleh? Akeke..


Di dalam hati selalu tersimpan
Rasa yang takkan pernah bisa ku ungkapkan
Kau diam tanpa kata
Saatku ungkap semua rasa

Di saat ku ingin dekat denganmu
Kau semakin jauh meninggalkanku
Dan kau diam tanpa kata
Saatku ucap semua rasa

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
Masihkah ada ruang di dalam hatimu
Tuk cinta yang pernah kita miliki
Tuk selama-lamanya

Dan bila esok kita kan bertemu kembali
Masihkah ada ruang di dalam hatimu
Untuk cinta yang pernah kita miliki ‘tuk selama-lamanya





4 comments:

miateseri said...

yeaaayyyy...
1. cantik background
2. saya tak suka bila kamu jatuh sakit, sebab kamu sgt2 la tak ceria..
3. get well soon, n i wish the best for you. pray for your happiness
4. luv the songs too..
5. thanks jugak pada sahabat yang membantu dikala beliau sendirian.. sob sob sob...

Alang AD said...

Yeayy~~
Saya sangat2 terharu apabila membaca list of komen kamu.
Sudah lama saya menunggu kamu memberikan komen2 kamu seperti dulu.
Wohh.. Sahabat tersebot sudah mau fly... hukhuk....
Akeke. Jadahnye skema2 pula... Hehekk ..

When I am happy, I see the happiness in others. When I am depressed, I notice that people's eyes look sad. When I am weary, I see the world as boring and unattractive....

miateseri said...

hekhekhek..

Alang AD said...

Mana ni ? Tak hapdet2 pun?

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (15) Friendship (5) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (11) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)