It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Monday, January 12, 2009

--==[[ DamN!!~ ]]==--


Macam2 hal berlaku. Semalam, ada sesuatu yang membuatkan saya kurang senang. TIDAK FAHAM BAHASA. Itu yang dapat saya kategorikan dengan kejadian semalam. Malas nak cakap banyak. Kalau dia ada depan mata, memang makan pelempanglah jawabnya. Mujur hanya menaip di alam maya. Tak ke bodoh namanya? Paksa2 kita untuk buat sesuatu yang kita tidak mahu. Murah sangat maruah dia agaknya.

Baik konon. Wanita bertudung konon. Berlagak macam ustazah konon. Apa hak dia untuk me-neraka-kan seseorang? Mana peRgi akal dia? Buat apa belajar tinggi2, tapi tidak menggunakan akal untuk berkata2? Perkara yang berlaku semalam boleh dianggap remeh. Tapi, ia melibatkan saya. Individu lain kena tempias disebabkan saya. What the purpose? Apa masalah dia sebenarnya?

Di mana pula perginya maruah dia sekiranya dia mencanangkan pada semua orang? Hilang akal ke apa? Ada pernah saya melayan dia? BODOH! Mencemar reputasi betul!

"Abg Bard..add la fs ****... Abg Bard..add la ms ****... Abg Bard..jawab la call ****...Abg Bard..bagi la nombor phone..."
WHAT DA FUCK?!


Ignore list kan pun tak guna. Satu komuniti dia canang. Mana maruah? Layan pun tidak. Apa tujuan dia canang pada semua orang? Apa yang dia dapat? Saya bukan jenis yang suka memaki tidak tentu pasal. Tapi, kejadian semalam betul2 manggugat kesabaran saya. Setahun tidak cukup untuk simpan perasaan marah.

Tidak diberi nombor hp, call pula guna YM. Bila tidak dijawab, dicanang pula di public. Apa masalah dia? Tak malu ke apa? Kalau tidak saya fikirkan kedudukan saya dalam komuniti itu, memang saya nyatakan semua apa yang saya rasa. Janganlah berlaku lagi kejadian seperti semalam.

Kepada yang tahu perkara sebenar yang berlaku, saya mohon maaf di atas kekasaran bahasa saya semalam. Kepada yang tidak tahu hujung pangkal, jangan begitu mudah mentafsir apa yang saya luahkan. Kepada individu yang saya maksudkan, cermin diri. Jangan begitu mudah memburukkan seseorang. Spouse dia sahabat saya. Tidak akan sampai hati untuk saya khianat sahabat sendiri. Maafkan saya. =(

Get this widget Track details eSnips Social DNA

14 comments:

  1. alaa..wat tak tahu je kat org cam gitu..ok..

    ReplyDelete
  2. hooooooooo.... x penah nmpk bard emo. ini mmg mendatangkan marah ni...

    dia x malu, biarkan aje lah. yg penting org2 dlm community tau bard ni camane... :)

    *me tekel kaki junior*

    ReplyDelete
  3. ehh ... benz ?
    aiyak!~ kena etek ngan benz lak!~
    huehue ...
    mana yg mmg tau .. yg tiap2 hari ada di shoutbox tu .. mmg tau sapa btl sapa salah ..
    mana yg hanya nampak apa yg berlaku smlm .. tu yg rasa tak bes tu ... isk.. =|

    ReplyDelete
  4. ignore dia.. jgn mudah nak amik peduli sgt..bia la..semalam tu semalam..ai pn geram semalam tuh.. janji kite tau kite xsalah huehue.okek babard~! ;)

    ReplyDelete
  5. juling2 jadah nye .. cet!~
    sheom kang!~
    agagaga!~

    ReplyDelete
  6. la ye ke? huish sapa kah gerangan org itu//meh kasik ai punye..meh..

    ReplyDelete
  7. first time baca entry ko tegang gitus..cool..cool!!!

    ReplyDelete
  8. uhuhu ....
    cool ek ?
    sampai skrg ni masih blm cool ...
    huehueheu ... }:P

    errr.. nak kasik ape nye tu pasa ? heuhue ..

    ReplyDelete
  9. ishk2... manusia mane kah yg sebegitu rupe... sbr ek...

    ReplyDelete
  10. uhuhu ...
    manusia yg tak sdr diri.
    agaga!~

    ReplyDelete
  11. kasik yu punya apa mis pasa??
    jeng... jeng..jeng...
    ekekkekeke...

    ReplyDelete
  12. betol punya marah ar,ko!!!
    takuuutttttttttttttttttt..........
    ekekekeee..........

    ReplyDelete
  13. nGahahaha... baru tawuu... agagagaga....sesekali ai ngamok yu... agagagaga!~

    ReplyDelete

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (19) Friendship (8) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (15) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)