It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Wednesday, August 19, 2009

--==[[ Selamat Datang Qaseh!~ ]]==--



Abang dgn Kakngah planned nak letak nama "Qaseh Naurah Zunurrain" yang bermaksud "Kasih Bunga yang mempunyai 2 cahaya".

Tapi, ramai yang komen nama tu panjang sangat.

Mungkin Qaseh Zunurrain kot? Belum dibincang lagi.


Email yang saya dapat daripada abang ipar saya, Abang Razib, suami kepada Kakngah saya. Kakngah baru sahaja selamat melahirkan seorang bayi perempuan pada subuh semalam. Selasa malam Rabu. Waktu yang paling tepat tidak pula saya ketahui. Ekekeke...

Saya doakan Qaseh dikurniakan dengan cahaya seperti maksud yang terkandung pada namanya. Bertambah lagi seorang cucu Paklah. Tambah lagi sorang baby girl. Jadi lima semua sekali. Sulung lelaki, empat perempuan. Harap2 bertambah2 meriah lah Raya tahun ni. Ehehe.. Puasa pun belum, dah cerita Raya pula.

Lama betul nak tunggu Qaseh ni keluar. Dari Rabu minggu lepas Kakngah masuk ward bersalin Hospital Tuanku Jaafar Seremban. Dekat seminggu baru dia lahir. Alhamdulillah. Selama itu jugalah kami sekeluarga menunggu dengan penuh risau. Mana tidaknya, lama tu. Katil sebelah2 katil Kakngah dah berganti2 orang, Kakngah masih menahan sakit lagi. Isk . Kesian Kakngah.

Alang doakan Qaseh akan menjadi seorang yang berguna suatu hari nanti. Lamo boto la Alang nak tunggu ekau kua. Maso Alang ado kek sanun 3 aghi, ekau dok diam2 tak maun kua. Alang dah balik sinya baghu ekau nak kua. Uhuk!~ Daghipado tak soba2 nunggu, sampai dah takdo ghaso nak tunggu baghu ekau lahir. gRr...

Nanti dah bosa jangan naka2 eh. Donga kato Kakak Nabila, Kakak Natasya ngan Kakak Arissa. Kakak Bila tu garang tu. Kakak Tasya suka mengusik. Kakak Usha tak tau pangai dia camano. Kojap oke. Kojap tak oke. Ikot mood dio la. Hueheuheu...

Oke.. Done.. =D


  • Selamat datang ke dunia yang penuh pancaroba ini ...
  • 5 tahun nak tunggu anak Kakngah ngan Abg Razib nih ... Alhamdulillah ..
  • Mak Sue kem salam kat Qaseh .. Oke.. Hueheuheu..
  • Lagu bawah nih utk Qaseh. Sebab .. Ibu Ayah Qaseh suka sangat2 dengan lagu ni..
  • Sesuai lagu ni untuk Qaseh .. =)




8 comments:

  1. alhamdulillah... Qaseh.. sama cam nama anak kawan makSu. anyway, tahniah k.ngah n husbnd n u tuu...
    Semoga menjadi anak yang mendgr kata ibubapa...
    hehehhe... :D

    ReplyDelete
  2. macam muko org moncheh yo..haha...

    nanti maklong datang tengok qaseh ye,,,huhu

    ReplyDelete
  3. kocik laei deh.. tatau comey ke dop..
    papepun nama anda chantek~

    ai laik!

    congrats sesapa yg berkaitan ittew ihik~

    ReplyDelete
  4. <span>nGehehe . TenGkiu2.. Pasa sanda barinG .. Ekeke .</span>

    ReplyDelete
  5. InsyaALLah .. Doakan yG terbaik sahaja untuk babyGirl nih .. Tak saba Lak nak baLik seh0m dahi dia .. tunGGu aLanG baLik nGan makSue ek Qaseh sayanG .. nGe ..

    ReplyDelete
  6. Wakakak!~
    Muk0 0GhanG m0ncheh k0? Ado cam muk0 den tak ? MaknGah ekau kat0 cam muk0 den .. nGahaha.. Ai Laik! Sum02 Lahir ik0t muk0 den . Ami .. Bila .. Bila .. Tasya .. Usya .. Sum02 muko den maso Lahir!~ Yeyeyh!~

    "Qaseh kata .. MakLonG dtG kena bawak adiah bosa2 ek makLonG .. aGaGeGe ..

    ReplyDelete
  7. Nama ai ke nama Baby ? Ekeke. Nama ai p0n shantek Gak! AhaKk!~

    ReplyDelete

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (19) Friendship (8) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (15) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)