It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Tuesday, March 02, 2010

'Till I Collapse

Picture taken at Hospital Ampang.

Hmm ..

Waktu sekarang ni dah masuk hari kedua Mac 2010. Lembaran baru. Bulan baru. Tahun ini. Agak lewat sangat. 2.58am. Mata sangat2 mengantuk. Tapi tidak mahu pula baring dan lena. Tadi, dalam kereta tersengguk2.

Tadi, berhenti di 7 Eleven. Niat mahu beli sebotol air mineral. Tapi, terlalu mahal pula harganya. Tidak berbaloi. Kalau beli sekotak yang boleh tahan sampai sebulan baru RM8 lebih. Adakah patut sebotol RM2.80? Gila. Balik rumah masak air lah lagi baik.

Air paip di Putra Perdana ni kadang2 karat. Masak air, esok pagi tengok berkeladak termendap. Nak minum pun segan. Bulan ni terlupa pula hendak beli mineral sekotak. Itu hari mahu beli, tapi, malas pula nak angkat. Huhu...

Agak lama juga tidak mengarang. Entahlah. Saya hanya akan mengarang kiranya ada perkara yang sangat2 baik atau sangat2 buruk sahaja. Lain2 hal kira remeh temeh lah. Buang masa buang karan sahaja kalo dikarang.

Bodoh.
Bangang.
Hilang akal.
Sial.
Cilaka.

Hmm .. Kenapa ya? Makin lama makin macam palat pula perangai. Macam2 hal. Kenapa lah tidak wujud rasa saling hormat antara sahabat? Semakin lama semakin hilang rasa hormat yang satu ketika dulu pernah wujud. Kalau boleh, mahu sahaja disepak terajang. Mahu tahu sangat kan? Orang bangang sahaja yang akan bertanya semula.

Tapi, apakan daya kan? Bukan kuasa saya untuk mengadili apa yang berlaku. Kalau saya punya kuasa untuk itu, akan saya hancurkan segalanya. Pernah juga terfikir untuk membuat sesuatu yang di luar batasan akal. Mujur rasa hormat itu masih wujud. Bukan semestinya kita tunjukkan apa yg kita rasa sepanjang masa setiap waktu. Katanya lah. =)

Marah.
Pendam.
Benci.
Dendam.

Saya bukanlah seorang pendendam. Saya bukan juga seorang yang suka membenci. Mujur juga ada sahabat lain yang masih prihatin. Masih ingin mengambil tahu apa yang berlaku. Masih sudi berfikir dari mana wujudnya kepincangan. Malangnya tiada siapa yang mahu bersuara. Tiada siapa yang mahu beritahu apa silapnya.

Setiap apa yang berlaku semuanya bersebab. Positif atau negatif. Pernah jugalah saya menyatakan hasrat untuk meludah ke muka nya. Tapi, bila difikirkan, apa gunanya? Apa yang akan dapat? Musuh? Atau kembalinya seorang sahabat? Akal kata "biarkan sajalah". Hati kata, "kalau aku jumpa engkau, aku ludah muka engkau". Boleh?

Geli.
Jijik.
Khakk!!
Ptuih!!

Doa dan harapan saya, berubah lah. Umur dah makin besar angkanya. Sampai bila? Kalau dimarah, kata tak sayang. Nak ditempeleng, anak orang. Nak dibelasah, boleh melawan. Nak diberitahu, dah besar panjang. Nak dinasihat, dah tua bangka. Nak disuruh fikir, tiada masa pula. Kita berada di dalam kelompok yang sama. Sudah2 lah tu jadi bangang. =)


  • Arr.. Ni karangan takde kaitan dengan sahabat2 yang bersama saya tadi.
  • Nak tidur dah.
  • Sesungguhnya kita sangat rindukan kamu. =P
  • Bila nak gi kursus lagi ni eh?
  • Tak sabar ni tunggu kursus nih....
  • Agagagaga...
  • Selamat malam. =)











8 comments:

  1. ni mesti kecik2 dolu terhantuk kepala banyak sangat.. sebab tu bangang semacam jerrr huehuehuehue

    ReplyDelete
  2. Tu la tuh. Bukan kecik2 dolu je tu. Dah tua bangka pun suka hantuk2 kan pale gak.. Haihh!~ Adikku sihat kah? =P

    ReplyDelete
  3. Sapa lah pula test komen ni ye? Haih!~

    ReplyDelete

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (19) Friendship (8) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (15) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)