It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Wednesday, July 14, 2010

No Suprises ...

Ini Cicak. Nama dia Chokush.


Benci la gini.
Rasa macam hendak menaip.
Rasa macam hendak mengarang.
Tapi fikiran kosong.
Sebelum log-in tadi macam banyak sangat yang hendak di karang.
Bila dah ngadap, kosong.
Macam tin kosong yang boleh disepak terajang sampai kemek!

Kan ke bagus kalau2 masa terfikir tadi PC on sendiri.
Ayat2 terus taip sendiri.
Publish sendiri.
Huhu.
Gila.

Rasa macam hendak main belon air saja rasanya.
Boleh?
Lompat2.
Letupkan belon yang tak keluarkan sebarang bunyi.
Buih2.
Bubbles.
Suka!
Gembira!
Macam kanak2 ribena.
Kanak2 yang tak reti untuk fikir masalah sendiri.
Boleh?

Saat.
Minit.
Jam.
Hari.
Minggu.
Bulan.
Tahun.

Alangkah bagusnya kalau boleh kembali ke zaman kanak2.
Bangun pagi.
Mandi.
Sarapan.
Siap2 pakai kasut.
Pergi sekolah.
Buat kerja sekolah depan tv.
Kena rotan sebab tak buat kerja sekolah.
Kena marah sebab lambat tidur.
Makanan dah tersedia ikut waktu.
Sebat je apa yang terhidang atas meja makan.
Tak payah ada pantang larang masa makan.
Tak payah gosok baju sebab pembantu rumah dah buatkan.
Tak payah kemas tempat tidur sebab ada yang kemaskan.
Hanya tau main.
Main.
Main sampai dapat luka.
Makan jajan sampai sakit gigi.

Alangkah bagusnya kalau2 boleh kembali ke zaman remaja.
Tak ada teman.
Tak ada sahabat.
Hanya buku.
Buku.
Dan buku lagi.
Tusyen.
Taekwondo.
Badminton.
Hoki.
Kawad kaki.
Cagu kaki. Hehe.

Alangkah bagusnya kalau2 boleh kembali ke zaman siswa.
Tak payah nak fikir pasal pasangan hidup.
Tak payah fikir masa depan.
Tak payah fikir apa akan berlaku 10 tahun akan datang.
Hanya tau kuliah.
Hanya tau kelas.
Hanya tau tutorial.
Hanya tau kuiz.
Hanya tau exam.
Exam.
Exam.
Boleh mengendeng2 dengan lecturer.
Boleh membuli bila dah jadi senior. Huhu.
Boleh tonjolkan bakat yang ada.
Boleh tunjal2kan dahi junior.
Boleh buli junior cuci tandas dengan berus gigi.
Boleh melepak bila masa free sampai badan berdaki.
Boleh bersidai2 tepi kampus sambil tayang2 gigi.

Alangkah bagusnya....
Hmm...
Alangkah bagusnya kalau boleh sentiasa mengarut macam ni...
Hue hue hue...


  • Bosan!
  • Sakit perut!
  • Lapar!
  • Malas nak gi dapo carik makan!
  • Mengantuk!
  • Tidur.
  • Selamat malam!
  • Tata!









2 comments:

  1. memang syiok wooo mengarut mcmnih.. tp kan satu je word mengendeng tuh apa ek? ekekekekeee... org nismilan pon ada sebut cenggituh ea?

    ReplyDelete

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (19) Friendship (8) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (15) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)