It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Sunday, November 13, 2011

Anak Soleh

Ni gambar tahun lepas ke awal tahun entah.


Assalammualaikum warahmatullah sahabat ...


Tak tau lah perkara ni sesuai di taip di blog ni atau tidak. Tapi, perasaan marah dalam hati ni macam payah nak dikawal tadi.


Ahh. Tak tau nak taip apa. Tak tau nak cerita macamana. Tapi, insdien di bawah tadi merupakan insiden yang paling teruk selama baru 7 tahun menetap di Ruvena Villa ni.


Sebelum2 ni ada juga yang agak teruk. Tapi masih terkawal. Apa yang berlaku tadi memang betul2 mencabar minda. Huhu ..


*****************************

Apekejadah la engkau nak bantai omitam tu sampai libatkan kereta aku? Bangang nak mampus! Calar teruk tu siapa nak bayar? Bodoh!!!!!


Tak berajar punya budak. Ni baru betul sesuai nak kata MAK BAPAK MASING2 TAK AJAR!! BODOH!! TAK BERAKAL!!! GILA APA ENGKAU NAK BELASAH OMITAM TU DENGAN BELUTI SAMPAI SEBAT KERETA AKU SEKALI? HAIH! NASIB BAIK AKU DI ATAS. KALAU MEMANG DEPAN MATA TADI MEMANG KENA TERAJANG SEKOR2!


Kan tak pasal2 dengan aku2 sekali mengamuk. Padan muka lah siapa punya motor yang aku tendang tadi. Memang aku tak jamin tendangan aku boleh rosakkan motor engkau atau apa. Tapi, memang tidak terkawal kemarahan aku tadi. Nasib baik engkau sibuk membelasah omitam. Kalau tidak memang engkau yang aku tutuh.


Bodoh tak berajar. Engkau masih sekolah tau tak? Yang engkau belasah student obersi. Sia2 Ibu Bapak engkau hantar sekolah belajar kalau macam tu engkau punya sikap. Budak2 sekarang memang kurang ajar. Tak beradap. Gila. Dekat 20 orang belasah omitam tu sorang2.


*****************************

Orang2 surau baru berjalan keluar dari surau. Ke tengah borak2 depan surau agaknya. Mereka pun tidak sempat bertindak apa2. Kesian Omitam tu. Rasanya macam orang Sudan atau Nigeria. Agaknyalah. Pasal dia bahasa percakapan dia macam ala2 Bahasa Arab. Bangsa mana yang guna Bahasa Arab ya?


Hmm. Maleh nak taip apa2 dah. Istighfar saja di bawah tadi. Pecah muka Omitam tu kena kayu. Astaghfirullah. Budak2 bawah umur semuanya. Urut dada saja saya tadi. Allah .. Kenapalah sampai macam tu.


Sempat juga bertanya dengan JKK Ruvena Villa tadi apa yang berlaku. Omitam tu langgar salah seorang budak hingusan kencing bercabang tu di jalan luar sana. Then, omitam tu dah bayar RM500. Then, tak tau apa budak2 ingusan bodoh tu semua tidak puas hati. Omitam tu lari tinggalkan kereta. Pasal dah pecah budak2 bodoh tak berakal tu kerjakan.


***********************************


Tiba2, sedang mengadap pc, tiba2 terdengar suara bertempik2. Bangun, cadang hendak tutup tingkap. Sedang tarik jendela tingkap, tiba2 ternampak pula depan mata kayu hinggap di belakang bonet kereta. Sebab? Omitam tu mengelak dari di belasah. Tanpa sedar juga saya bertempik dari atas. Call polis. Turun. Mengamuk pula di bawah. Haih! Menggigil2 badan.



Aje engkau buleh buat selamba ke kalau kereta engkau yang kena? Haih! Ni dah pening nak fikir pasal kereta pula. Dah la road tax mati. Kereta bapak Alip pun pecah lampunya. Huhu. Arr. Bapak Alip tu brader yang tinggal di bawah ni.


  • Ehhh.. Sudah2. Maleh nak bercerita dah. Kang tak hilang pula marah.
  • Napsu napsi beraja di hati betul.
  • Istighfar yer.. Istighfar...
  • Maaf atas kekasaran bahasa saya dalam entry ini. Memang satu kejadian yang sangat2 kecoh.Saket kepala.
  • Assalammualaikum warahmatullah.




1 comment:

  1. hmm..sabar yea..kesian.. nak buat camner yea..x pasal pasal melayang RM yea..
    rasanya sudan kot bebahasa ala Arabic..

    ReplyDelete

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (19) Friendship (8) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (15) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)