It Is Very Hard To Say The Exact Truth, Even About Your Own Immediate Feelings

Much Harder Than To Say Something Fine About Them Which Is Not The Exact Truth

Sunday, January 01, 2012

My Way





Selamat Tahun Baru 2012.

So, apa azam tahun baru anda? Azam baru ke, renew azam tahun lepas? Akeke... Saya? Tiada apa2 azam yang ingin ditanam. Malas nak bercucuk tanam azam. Since tahun lepas memang tiada azam.


Masa adalah seperti jam yang sentiasa bergerak dan berubah. Kehidupan adalah seperti bola emas pada setiap hari yang berlalu. Apa yang berlaku hari ini kadangkala tidak sama dengan apa yang berlaku pada masa lalu. Bola jam sentiasa bertukar mengikut masa dan kehidupan.


Hari demi hari ada kegembiraan, keterujaan, kesenangan, kesengsaraan, kesakitan, ada kehidupan. Kadang-kadang terbit persoalan di luar kawal yang amat payah atau tidak boleh sama sekali untuk dijawab. Hari demi hari larut menyejat ke dalam apa sahaja dan akan hilang selama-lamanya.


Jika saya boleh terbang, saya mungkin menyentuh langit. Jika mimpi adalah benar, saya mungkin boleh menari di atas awan. Jika saya boleh membaca fikiran manusia, saya mungkin akan menyelamatkan dunia tepat pada masanya. Jika fantasi menjadi kenyataan, saya mungkin akan melompat tinggi dengan penuh kegembiraan di atas dunia ini untuk berasa bebas dan bertenaga.


Kalau boleh, saya ingin seperti ini selama-lamanya kerana ia hanya hak. Saya mengukir senyuman yang benar kepada dunia. Jika saya boleh menjadi seorang wira, saya akan membantu semua orang dan membawa kepada keamanan untuk semua. Bermula dengan diri saya sendiri. Saya akan terbang tinggi.


Dream away and read minds.
Think to myself be a hero.
Save the world and then jump with joy.


I live for those who love me, for those who know me true, for the cause that lacks assistance, for the wrong that needs resistance, for the future in the distance, and the good that i can do.


Happiness is that which everyone longs. So few of us actually get happiness is that which rights all wrongs and leaves us without regret. Happiness tortures us to feel what happiness does in the lowest of low when everything just seems too real. Happiness comes to people who think it will always be there. Happiness leaves without the clue and realize what it is to feel lonely.


Mengimbas kembali dan merealisasikan perkara-perkara yang berlalu hanya akan membuat diri lebih kukuh. Galakan adalah ramuan untuk berjaya dan tidak boleh memegang masa depan. Galakan untuk terus hidup adalah alat di mana positif akan membakar negatif. Jangan sekali-kali gagal. Sentiasa percaya.




1 comment:

isyihara said...

dan jika langit tu bleh digapai,saya akn petik suma bintang2 yg ada....

Labels

Angry (2) April (21) Chef Bard (5) Disember (23) Family (1) February (15) Friendship (5) January (15) July (22) Jun (5) Life Story (107) March (11) May (9) November (13) October (12) Ogos (12) Ramadhan (1) Sad (5) September (11) Shout Out (79) Song (21) Song Of The Day (18) Tag (4)